Skip to main content

Sur­vey: top fig­ures for Urban Space

Employees of urban space in work uniform collect leaves on the banks of the Mura River
@ Holding Graz/Lupi Spuma

Every year, the Infrastructure & Energy division of Holding Graz asks its customers questions about its diverse services. In 2020 too, an external opinion research institute asked 900 Graz residents between the ages of 18 and 75 about the diverse services of the division.

Holding Graz managing director Wolfgang Malik: “The results of the analysis show that many departments in the division are held in high regard particularly due to the high level of professionalism shown by the employees during the challenges of the coronavirus year 2020. My thanks go to all involved who ensure every day that Graz does indeed enjoy the highest standards of cleanliness!”

Managing director Gert Heigl: “I am delighted that our services were rated so highly again this time. So that the quality in a growing city like Graz continues to be high, we are continually investing in sustainable products such as in a new resource park. Digitalisation is also a key topic at our company because our goal is to improve our interaction with our customers further.”

My thanks go to all involved who ensure every day that Graz does indeed enjoy the highest standards of cleanliness!

Wolfgang Malik, CEO of Holding Graz

Graz wird sauberer: Sauberkeit mit Gesamtnote 2,8 deutlich verbessert

Mit den Leistungen des Bereichs „Stadtraum“ sind die Bürgerinnen und Bürger in Graz, wie auch in den Vorjahren, sehr zufrieden. Laut Angaben verändert sich die Sauberkeit zum Positiven. Die Schulnote von 2,8 im Vergleich zu 3,6 im Vorjahr ist ein deutlicher Beleg.

Interessantes Detail: Die Bewohner am rechten Murufer benoteten die Sauberkeit mit 2,7 etwas besser als die Bewohner des linken Ufers mit 2,9.

 

Grünanlagen und Spielplätze beliebter als je zuvor

57,7 Prozent der Befragten gaben an, öffentliche Parkanlagen wie z.B. Augarten, Volksgarten, Stadtpark oder ähnliche Parkanlagen zu nutzen. Das ist mit Abstand der höchste Wert seit Beginn der Befragung im Jahr 2013 (nur 35,3 Prozent). 34,1 Prozent nutzten die Anlagen mehrmals im Monat!

Auch die Zufriedenheit mit den Angeboten und dem Zustand der öffentlichen Parkanlagen hat sich deutlich gesteigert. So benoteten die Befragten die Gepflegtheit mir der Schulnote 1,6 (statt 1,8) und die Sauberkeit mit 1,9 (statt 2,1)

Malik: „Die Holding Graz pflegt und reinigt mehr als 70 öffentliche Spielplätze in Graz – dazu zählt auch die laufende Wartung und Instandhaltung der rund 500 Spielgeräte. Ein Angebot, welches die Bevölkerung zu schätzen weiß“. Fast 60 Prozent der Befragten nutzen die Spielplätze mehrmals wöchentlich oder zumindest mehrmals im Monat. 2019 waren es noch rund 53 Prozent.

I am delighted that our services were rated so highly again this time.

Gert Heigl, Managing Director of Infrastructure & Energy